19.2.09

Numbers



One hundred eighty seven: The number of little golden fleur-de-lis I painted on various items for my little. Sometimes I wish real life were more like the Adobe Creative Suite. If it were, I could have made a brush out of the golden fleur-de-lis shape and just sprayed it all over.
I made valentines for Carly and Jon, but I forgot to take pictures of them.
I have a big, black, beaded collar/necklace thing. I wore it to the president’s ball this weekend and afterwards, thought it would look awesome hung over the lampshade in my room. This interior design choice left me with a portion of the necklace melted. Luckily, the nasty spot is on the back of the necklace and isn’t too noticeable. The episode reminded me of how Carly and I had a tendency to almost set the Paul House on fire on a regular basis with our jerry-rigged lampshade.
I’ll be hosting a Frank Lloyd Wright/Art Institute field trip the weekend of March 28th. I'm sad Carly can't come.
The crows are still after me.
Maggie


La Famille n
o 3
Family #3

I am now living with Madame Rougé, her daughter Laure, Jessica, a student from Lakewood, Ohio, and Nina, a dog. I live on floor 3 of 4 in a bedroom with electric shutters and subzero closets (I keep my lunch in there). My house keys weigh a ton. Everything is very nice, but there are a few things that make me feel that the space is not quite my own.
I have overdrawn my bank account six times in the last six weeks.
Trip number three to the farmers’ market scored me some free dates and figs. I asked the vendor what they were and, surprised that I didn’t recognize them, he let me try a taste. He gave me a free bag of each simply because I am a student. Dates taste like candy. (French pronunciation: “dot” and “feeg”)
Audiovisual taxes are obligatory in France, whether or not you own a television. Taxes don’t exist in Saudi Arabia.
Savannah, you will be happy to hear that my professor is really into the Twilight series.
France does not celebrate graduation. The students simply pick up their diplomas from school.
British pubs, by law, stop serving alcohol at 11:15pm. There is a bell that sounds at 11:00 for “last order”.
The word “spa” comes from the Belgian city of Spa.
French developments are actually charming.
In verbal expression class I had to answer the question “What is you favorite French word…your least favorite?” My favorite word is buttons (pronounced “BOO-ton”), for the way it sounds, but also for the fact that it has a duel meaning: the buttons on your clothes, or a rash (the French say “I have buttons” when they are itchy). My least favorite: rue (“street”). If you have ever attempted asking a French person directions while having to roll your r’s, you will understand.
I bought a used bike online. It is small, meant for a male rider and the front wheel makes a loud clicking noise every time it rotates, but I love it. France has Craigslist too.
For Valentine’s Day, I made valentines for my class out of origami roses and little German chocolates. My professor told me, “I don’t know how they do it in the States, but here in France people only give each other gifts when they are in love. As much as I appreciate it, Carly, I prefer George Clooney.”
When describing a movie or a play as a “flop”, the French use the word « navet », or turnip.
Nicole sent me a postcard from Australia.
The other night there was a welcoming party for all the foreign students at the Hôtel de Ville, a sort of town hall. They served champagne and cheese puffs.
In searching for some verbal comprehension practice, I came across this.
It has only really hit me that I am in France when I am running or waiting to meet friends. Speaking has become habitual, and even oral exams don’t make me nervous. The last oral exam topic was to tell a story about a time I was happy. Near the end of the exam, the professor gave me a dirty look and explained that a cat cannot have ten kittens. I told him it didn’t matter because it was an imaginary story. He told me that I was required to tell a true story and made me start over.
This week was Sun’s birthday.
This past weekend I went to Brussels, Belgium and stayed in a charming little youth hostel. I ate Belgian chocolate, Belgian fries and Belgian waffles and drank cherry beer. I also saw the Horta Museum, a house designed by renowned Art Nouveau architect Victor Horta. For a city so rich in art and architecture, you’d think they’d have a better handle on perspective. Turns out brussels sprouts really do come from Brussels.

J’habite maintenant avec Madame Rougé, sa fille, Laure, Jessica, une étudiante de Lakewood, Ohio, et Nina, une chienne. J’habite sur l’étage 3 de 4 dans une chambre avec des volets électriques et les placards glacials (Je laisse mon déjeuner dedans là. Mes clés de la maison pèsent une tonne britannique. Tous est très sympa, mais il y a quelques petites choses qui me font sentir comme l’espace n’est pas totalement le mien.
J’ai tirer mon compte banquer six fois pendant les six semaines dernières.
Visite numéro trois au marché m’a fait gagner des dates et des figues gratuits. J’ai demandé le vendeur ce qu’ils étaient et, surpris que je ne les ai reconnu, il m’a permit d’essayer un goût. Il m’a donner un sac gratuit de chaque simplement parce que je suis étudiante ici en Tours. Les dates goûtent comme des bonbons.
Les impôts audiovisuels sont obligatoire en France, si on a un télé ou pas. Les impôts n’existent pas en Arabie Saoudite.
Savannah, tu vas être heureuse d’entendre que mon prof aime beaucoup le séries de « Twilight ».
France ne fête pas le fin des études. Les étudiants simplement obtiennent leurs diplômes de l’école.
Les pubs britanniques, selon la loi, arrêtent de servir l’alcool à 11h15. Il y a une cloche qui sonne à 11h00 pour la « dernière commande ».
Le mot « spa » viens de la ville Belge qui s’appelle Spa.
Les banlieues françaises sont actuellement charmantes.
Dans le cours d’expression orale j’ai dû répondre au question « Lequel est votre mot français préféré…votre moins préféré ? » Mon préféré est « buttons », à cause de la prononciation, mais aussi pour le fait qu’il a un sens duel : les buttons sur les vêtements, ou, quand on est bougeotte, on dit « j’ai des buttons ». Mon moins préféré : « rue ». Si vous jamais essayer de demander des directions à une personne française en essayant de prononcer le « r » français, vous comprendriez.
J’ai acheté un vélo d’occasion en ligne. Il est petit, fait pour un homme et la roue en devant fait un bruit de claquement chaque fois qu'elle tourne, mais je l'aime. France a Craigslist aussi.
Pour le jour de Saint Valentin, j’ai fait des cadeaux pour ma classe des roses d’oragami et des petits chocolats allemande. Mon prof m’a dit « Je ne sais pas comment on fait aux Etats-Unis, mais ici en France on donne des cadeaux seulement aux amoureux. Je l’apprécie, Carly, mais je préfère George Clooney ».
En décrivant en film ou une pièce qui était très mal, les français utilisent le mot « navet ».
Nicole m’a envoyé une carte postale d’Australie.
L’autre nuit il y avait une fête pour les étudiants étrangers à l’Hôtel de Ville. Ils ont servis de la champagne et des snacks au fromage.
En cherchant des exercices de la compréhension orale, j’ai découvert ça.
J’ai seulement rendu compte qui je suis en France quand je fais du jogging ou j’attend des amis. De parler a eu devenu habituel, même des examens oraux ne me font pas nerveuse. L’oral dernier était sur le sujet d’une fois j’était heureuse. Presque à la fin de l’examen, le prof m’a donné un regard méchant et il a expliqué qu’un chat ne peut pas avoir dix chatons. J’ai dit que ça ne fait rien parce que c’était une histoire imaginaire. Il m’a dit qu’il fallait raconter une histoire vraie, et il m’a fait recommencer.
C’était l’anniversaire de Sun cette semaine.
Ce week-end dernier je suis allé à Bruxelles, Belgique et resté dans une petite auberge de jeunesse charmante. J’ai mangé du chocolat belge, des frites belges et des gaufres belges et j’ai bu de la bière des cerises. J’ai vu aussi la Musée Horta, une maison désigné par l’architecte célèbre du style d’Art Nouveau, Victor Horta. Pour une ville riche de l’art et de l’architecture, on suppose que ils comprendraient le perspective mieux. Il m’a révélé que les choux de Bruxelles sont vraiment de Bruxelles.
Carly

2 comments:

  1. Carly, you are the coolest person. Ever.

    ReplyDelete
  2. I wish I could be in France. Enjoy the days of your youth. Grown up life is so hard.

    ReplyDelete